Ook een fysieke voorbereiding is broodnodig!

Hallo beste fans en sponsors,

Ik wil jullie in deze post graag wat meer vertellen over de lichamelijke voorbereidingen die ik allemaal tref om op en top fit te zijn voor het schieten.

Zoals velen onder jullie weten, heb ik HSD (Hypermobility Spectrum Disorder). Dit is een ziekte waarbij al mijn gewrichten iet wat te mobiel zijn. Om hier goed mee om te kunnen gaan word ik wekelijks behandeld door de therapeuten bij KineCare in Tongeren. Zij helpen me met spanningen in mijn spieren, maar ze geven me ook een goede begeleiding bij het versterken van mijn lichaam.

Als ik in Tongeren ben ga ik drie keer per week naar de praktijk om stabiliteit, kracht en uithouding te trainen. Tijdens schoolweken doe ik dit op kot.

Stabiliteit heb ik vooral nodig in mijn rug en buik. Hiervoor doe ik dan ook oefeningen zoals planken, sit-ups en oefeningen met banden die aan het plafond hangen om zo mijn benen onder me in te trekken.

Als ik op uithouding oefen, zal ik meestal ongeveer een uur fietsen en daarna nog wat oefeningen doen die de hartslag doen stijgen.

Met krachtsoefeningen bedoel ik oefeningen waarmee ik spieren ga verdikken en dus krachtiger maken. Dit heb je niet hoognodig bij het schieten, maar het helpt wel met mijn algemene vorm. Squats, lunges, pompen en andere oefeningen met gewichten ga ik zeker niet uit de weg.

Na het sporten ga ik mijn spieren altijd los maken door een foam roll te gebruiken.

Dit zijn een paar standaard dingen die ik wekelijk probeer te vervullen. Dankjewel voor het lezen!

Liefs,

Jessie

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *